Moving Rolls (2024)

installation of various crumpled and coated paper rolls, mix media – variable dimensions

Pressed Colors VII (2024)

monotypes - 14.96 x 9.84 to 25.6 x 19.68 inch (38 x 25 to 65 x 50cm)

Pressed Colors II (2023)

monotype - 14.96 x 9.84 inch (42 x 30cm)

Pressed Colors III (2023)

monotype - 14.96 x 9.84 inch (42 x 30cm)

Within Its Borders (2024)

Indian ink and monotype - each 15.75 x 11 inch (40 x 28cm)

Out of the Box I (2024)

Indian ink and monotype on paper - 25.6 x 19.68 inch (65 x 50cm)

In between (2023)

video - 1'30


 

By working on and with scrolls, I aim to expand our relationship to the frame and to exploratory language in a more conceptual sense.

 

The installation Moving Rolls celebrates the transition from orality to written traces, engaging with the concept of time as it unfolds. Composed of a collection of written, empty, impregnated, and sometimes laced scrolls, it metaphorically represents the diversity of human trajectories—and words—within a constant form. Drawing inspiration from ancient prayer scrolls, the installation also evokes the sacred nature of humanity.

 

Pressed Colors and Within Its Colors begins with an assembly of more or less diluted colorswhich sometimes interweave with the lines of a drawingapplied to a plate that I then pass under a press roller covered with two sheets: one that becomes filled with transferred colors, the other that remains empty. Due to the pressure of the roller, the highly diluted colors often extend beyond the frame, sometimes spreading far beyond the sheet’s edges. In these monotypes, I see the power of the organic: each print is unique, initiating an iterative process with a mysterious trajectory, where one print influences and responds to the other—even through its echoes.

 

The In-Between video seeks to evoke the life of imperceptible forms that, though subtle, are deeply present between the lines of our representations.

 


 

En travaillant sur et avec les rouleaux, je cherche à étirer dans un sens plus conceptuel notre rapport au cadre et à un langage exploratoire.

 

L'installation Moving Rolls célèbre le passage de l'oralité aux traces écrites, dans un rapport au temps inhérent au déroulé. Constituée d'un tas de rouleaux écrits, vides, imprégnés, parfois lacés, elle représente métaphoriquement la variété des trajectoires et paroles humaines au sein d'une permanence de forme.  En lien aussi avec les anciens rouleaux de prière, l'installation rappelle le caractère sacré de l'humain.

 

Les Pressed Colors et Within Its Borders partent d'un assemblage de couleurs plus ou moins diluées sur une plaque - qui s'ajoutent parfois aux lignes d'un dessin préalable. Je les passe ensuite sous le rouleau de la presse recouverte de deux feuilles : l'une sera pleine des couleurs reportées, l'autre vide. Dans les deux cas, par l'effet de la pression du rouleau, les couleurs très diluées déborderont en-dehors du cadre, parfois très largement jusqu'à sortir de la feuille. Je vois dans ces monotypes le pouvoir de l'organique : chaque tirage est unique, donnant lieu à un processus itératif où un tirage influence l'autre et y répond - y compris à travers ses fantômes. 

 

La video In-Between est une manière d’évoquer le vivant de formes imperceptibles et pourtant ô combien présentes entre les lignes de nos représentations.